My "Silent Hill" music covers

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
Cool man. I subbed.
Much thanks! I'm not doing much in the way of advertising (I honestly suck at it) so every subscription is extra-appreciated.
sounds good man, also subbed
Per above, thanks!

Any chance to get the files as MP3's, would love to study to this.
I have no shareable repository of MP3 files of songs I record, but there are online conversion tools for YT videos to audio files.

I'm now working on covering songs from Final Fantasy VII, in the event any are interested.
 

g00z13

Weaksauce
Joined
Sep 15, 2018
Messages
121
OMG really, FF7!!! YESSSS please do, that is one of my all time favorite games. I used to take the covers off my PC and put it right at the AC vent to keep it cool just to run this all day years ago.
 

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
OMG really, FF7!!! YESSSS please do, that is one of my all time favorite games. I used to take the covers off my PC and put it right at the AC vent to keep it cool just to run this all day years ago.
The Final Fantasy series is a musical rabbit hole I could disappear down for a long time. I'm working on the piano to Tifa's theme as we speak.
 

g00z13

Weaksauce
Joined
Sep 15, 2018
Messages
121
I know, I use FF as a pandora playlist while studying, doesn't work because all i want to do is pick up the game and play haha. Keep us posted and i look forward to seeing what you come up with. Keep up the good work.
 

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
any updates on your FF covers?
"Tifa's Theme" is about 75% done. I'm doing an eight minute long epic arrangement of it with full strings, piano, as well as drums and guitars, so it's taking a while. I hope to have it done this week.

I've also gotten down some of "Electric de Chocobo", but I want to lead off with "Tifa's Theme".
 

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
Well, I haven't finished any Final Fantasy yet, but I did just complete the Game of Thrones theme (I know, I know . . . ).

 

craigdt

[H]ard|Gawd
Joined
Oct 27, 2016
Messages
1,068
dang this is cool.

Edit- removed troll comment.
 
Last edited:

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
My cover of the "Pink Panther" theme. I guess I'm straying from video game themes so I should probably stop posting these here. Though there was probably a Pink Panther game at some point. :D

 

CAD4466HK

[H]ard|Gawd
Joined
Jul 24, 2008
Messages
1,220
Thanks! Yeah, JMV was definitely in bad shape the latter part of his life. It was rough to see interviews with him during that period. I prefer to remember him from his Stringfellow days.

Yeah I couldn't believe they had to amputate his leg twice, smh.
 

Smashing Young Man

[H]ard|Gawd
Joined
Sep 11, 2009
Messages
1,621
Welp, social isolation has driven me to revisit the music of the Silent Hill series. I always felt that not having "You're Not Here" in my collection of covers was a big hole given its popularity, but I always avoided it because it actually has singing. I just decided to do the vocal melody on an acoustic guitar. Anyhoo, here it is:

 
Top